KUPNJA I ODRŽAVANJE

10 PREVARA Kako ih izbjeći i spriječiti štetu

  • Arhiva/CROPIX

  • 1. ZATAJEN TEŽI SUDAR - Čest slučaj kod kupnje rabljenih. Čak i ako je popravak izveden kvalitetno, a pogotovo ako nije, automobilnadno vrijedi znatno manje. Zbog toga je prije kupnje važan temeljit prebled, a najvažnije je da je boja lima originalna.

  • 2. VRAĆENA KILOMETRAŽA - Kod svakog četvrtog dizelaša. Mnogi prodaju aute tek kad se približe skupi popravci. Zaštititi se možete ako kupujete od provjerene osobe, odnosno tvrtke, te nakon temeljitog pregleda motora, podvozja i ostalih sklopova.

  • 3. NEORGINALNI DIJELOVI - Zamke neovlaštenih servisa. Još je dobro ako se umjesto originalnih dijelova ugrade jednakovrijedni zamjenski, provjerenih proizvođača. Najgori su kineski ‘no name’ dijelovi, koji bitno smanjuju pouzdanost i sigurnost auta.

  • 4. ULIJEVANJE JEFTINOG ULJA - Vrlo opasno kod turbo motora. MINERALNO UMJESTO SINTETIČNOG To je jedna od najnezgodnijih prevara jer se može otkriti i dokazati samo kemijskom analizom, a može izazvati oštećenje vitalnih dijelova motora.

  • 5. NEMIJENJANJE DIJELOVA - Najčešće kad su u pitanju filtri. Neodgovorni serviseri zamo izvana obrišu filtre, što može izazvati veliku štetu i nevolje za motor, jer se otežava podmazivanje te povećava unos nečistoća. Dobro je filtre označiti prije servisiranja.

  • 6. NAPLATA NEOBAVLJENOG - Plaćanje fiktivnih servisnih radnji. Prije plaćanja servisa provjerite ima li čega što niste tražili. Najčešće je riječ o nepotrebnim podešavanjima, izmjeni brtvila, odnosno podmazivanju dijelove za koje to servisom nije specificirano.

  • 7. MANJA KOLIČINA GORIVA - Oprez na manjim crpkama. Prevara se može otkriti samo ako redovito bilježite i uspoređujete uliveno gorivo i prijeđenu kilometražu. Prosječna potrošnja po računalu nije pouzdana. Ako sumnjate, pozovite tržišnu inspekciju.

  • 8. PRIZNANJE PA PORICANJE - EU izvješće ne jamči naknadu štete. Ako policije nije došla na očevid, preporučljivo je fotografirati mjesto nesreće te zapisati sve svjedoke. Najbolje je pozvati policiju da napravi zapisnik, a ako ste oštećeni, potražite zaštitu na sudu.

  • 9. KAZNA BEZ PREKRŠAJA - Pročitajte policijski zapisnik. Temeljito pregledajte policijski zapisnik nakon nesreće, odnosno prekršajni nalog koji vam je uručen i u slučaju bilo koje nepravilnosti, ili ako ste bili oštećeni, napišite prigovor nadležnoj instituciji.

  • 10. SUMNJIVA VJEŠTAČENJA - Oštećenik može postati krivac. Ako ste nezadovoljni vještačenjem, koje krivo opisuje okolnosti nesreće, ili mislite da ste nepravilno okrivljeni, možete tražiti novo prometno vještaćenje, kako bi se točno utvrdile činjenice.

Objavljeno: 28.04.2010

Najmanji rizik je u ovlaštenom servisu, koji koristi originalne dijelove i ne može se igrati s ugledom

Postoje mnoge mogućnosti koje koriste neodgovorni i nemoralni pojedinci, kako bi vas oštetili i zaradili novac. Takva se situacuja može dogoditi već pri kupnji automobila, posebice rabljenog, kada nepažljiv kupac lako može kupiti ‘mačka u vreći’. Rabljeni automobili često su skuplji i zahtjevniji za održavanje, a to je idealna prilika za one koji se hoće okoristiti na teret drugoga. Kriza i pad standarda pogoduje takvim situacijama, koje nisu nimalo ugodne, niti bezazlene.

U prometu su vozači svakodnevno izloženi rizicima većih ili manjih oštećenja. Događa se da nakon manjeg sudara krivac pokušava uvjeriti oštećenu osobu da automobilu ‘nije ništa’, a potom se uoči da je na njemu ipak došlo do oštećenja, koje zahtijeva poprilične izdatke i popravak. Problem je što vlasnici automobila ne znaju kako se mogu učinkovito zaštititi, niti polažu dovoljno pozornosti predostrožnosti kako bi se navedene štetne radnje spriječile.

Zbog toga navodimo najčešće vrste prevara kako biste se mogli pripremiti i spriječiti ih. Trebate biti lukaviji od mogućih prevaranata te dobro provjeriti je li došlo do prevare, odnosno je li vam napravljena šteta na vozilu. Ako ste oštećeni, trebate se znati postaviti, odnosno zahtijevati da vam se šteta nadoknadi. Ako u tome ne uspijete, prevaru trebate prijaviti odgovarajućoj državnoj instituciji te zatražite i odštetu. No, svakako je bolje spriječiti, nego liječiti.

Mario Klokočovnik, dipl. iur. naglašava kako treba provjeriti kvalitetu napravljenog posla i u slučaju otkrivanja nepravilnosti treba, odmah zatražiti da se otklone. - Za to je nužno poslovati sa servisom, koji izdaje pravovaljani račun. Ako niste zadovoljni načinom na koji vam je problem riješen, odnosno visinom nadoknade, najbolje je zatražiti pravnu pomoć. U slučaju većeg sudara, pozovite policiju.

1. Zatajen teži sudar - Čest slučaj kod kupnje rabljenih

Čak i ako je popravak izveden kvalitetno, a pogotovo ako nije, automobilnadno vrijedi znatno manje. Zbog toga je prije kupnje važan temeljit prebled, a najvažnije je da je boja lima originalna.

2. Vraćena kilometraža - Kod svakog četvrtog dizelaša

Mnogi prodaju aute tek kad se približe skupi popravci. Zaštititi se možete ako kupujete od provjerene osobe, odnosno tvrtke, te nakon temeljitog pregleda motora, podvozja i ostalih sklopova.

3. Neoriginalni dijelovi - Zamke neovlaštenih servisa

Još je dobro ako se umjesto originalnih dijelova ugrade jednakovrijedni zamjenski, provjerenih proizvođača. Najgori su kineski ‘no name’ dijelovi, koji bitno smanjuju pouzdanost i sigurnost auta.

4. Ulijevanje jefinijeg ulja - Vrlo opasno kod turbo motora

MINERALNO UMJESTO SINTETIČNOG To je jedna od najnezgodnijih prevara jer se može otkriti i dokazati samo kemijskom analizom, a može izazvati oštećenje vitalnih dijelova motora.

5. Nemijenjanje dijelova - Najčešće kad su u pitanju filtri

Neodgovorni serviseri zamo izvana obrišu filtre, što može izazvati veliku štetu i nevolje za motor, jer se otežava podmazivanje te povećava unos nečistoća. Dobro je filtre označiti prije servisiranja.

6. Naplata neobavljenog - Plaćanje fiktivnih servisnih radnji

Prije plaćanja servisa provjerite ima li čega što niste tražili. Najčešće je riječ o nepotrebnim podešavanjima, izmjeni brtvila, odnosno podmazivanju dijelove za koje to servisom nije specificirano.

7. Manja količina goriva - Oprez na manjim crpkama

Prevara se može otkriti samo ako redovito bilježite i uspoređujete uliveno gorivo i prijeđenu kilometražu. Prosječna potrošnja po računalu nije pouzdana. Ako sumnjate, pozovite tržišnu inspekciju.

8. Priznanje pa poricanje - EU izvješće ne jamči naknadu štete

Ako policije nije došla na očevid, preporučljivo je fotografirati mjesto nesreće te zapisati sve svjedoke. Najbolje je pozvati policiju da napravi zapisnik, a ako ste oštećeni, potražite zaštitu na sudu.

9. Kazna bez prekršaja - Pročitajte policijski zapisnik

Temeljito pregledajte policijski zapisnik nakon nesreće, odnosno prekršajni nalog koji vam je uručen i u slučaju bilo koje nepravilnosti, ili ako ste bili oštećeni, napišite prigovor nadležnoj instituciji.

10. Sumnjiva vještačenja - Oštećenik može postati krivac

Ako ste nezadovoljni vještačenjem, koje krivo opisuje okolnosti nesreće, ili mislite da ste nepravilno okrivljeni, možete tražiti novo prometno vještaćenje, kako bi se točno utvrdile činjenice.

Broj preporuka: 8

FACEBOOK KOMENTARI

ARHIVA ČLANAKA

Opći uvjeti korištenja | Pravila prenošenja sadržaja | Zaštita privatnosti | Pravila komentiranja | Impressum | Oglašavanje

EPH Digital: Jutarnji list | Slobodna Dalmacija | Gloria | Globus | Sportske Novosti | Autoklub | Dom & dizajn | Dobra hrana | Bestseller | Dodo | Dosi | Gorila | LikeCroatia | Gameland | Dubrovacki Vjesnik

WAZ: Der Westen