SPORTSKA VERZIJA

FOTO Audi S6: Prepoznatljiv obiteljski izgled uz pravo mjerilo performansi i cijene

Objavljeno: 30.04.2012

Audi je praktično prije dvadesetak godina među prvima spojio limuzinu i sportske performanse. Serija S tijekom godina je postala jedan pravi mali podbrand. Doduše, postoji i veći ‘papa od pape’, pa je tako ponuđena i RS verzija koja je još snažnija i brutalnija.

Međutim, po mnogim mjerilima i S verzije su pravo mjerilo performansi i cijene. Kako je obnovljena čitava gama ‘šestice’, tako je i sportska izvedba vizualno usklađena s ostatkom obitelji. Realno, nekih revolucionarnih promjena baš i nema. Poznato je kako Audi voli unificirati svoje proizvode, pa tako linija S6 podsjeća gotovo podjednako na manju ‘četvorku’, kao i na veću ‘osmicu’.

V8 zamijenio V10

S linija se ističe decentnim sportskim detaljima zbog kojih će znalci prepoznati kako ipak nije riječ samo o još jednoj poslovnoj limuzini. Doduše Audi pod svojom brojnom listom dodatne opreme u mnogim običnim verzijama nudi i vizualni S paket, stoga treba biti malo oprezniji na prvu i pričekati da se ukaže prava melodiju koju ispušta V8 motor. Upravo je taj motor prošle godine zamijenio V!0 agregat. Razlog je jednostavan, štednja i ekologija. Pritom naravno nije ništa izgubljeno na snazi, ali trendove jednostavno treba slijediti, a oni kažu što manje cilindara, što više turbo punjača i eto manje potrošnje, manje zagađivanja i bolje performanse.

Gašenje cilindara

Novi S6 ima dva turbopunjača koji omogućuju najveću snagu od 420 konja. Tu je i direktno ubrizgavanje goriva i tehnologija koja omogućuje doslovno gašenje četiri cilindara prilikom lagane vožnje. Možda netko tko kupuje S6 baš i ne mari toliko o potrošnji, ali Audi se diči da u idealnim uvjetima prosjek može biti svega 6,6 litara.

Treba biti realan i računati s recimo duplim iznosom, što je još uvijek znatno ekonomičnije negoli je to bio slučaj sa V10 motorom. Ipak, ono što čini S model su performanse, a ne potrošnja. Tako do stotke automobil dolazi za samo 4,8 sekundi. Poput pravog katapulta, a uz to ubrzanja su stvarno postojana jer automobil dolazi s pogonom na sva četiri kotača. Dapače, pogon je izveden 40 posto na prednje kotače i 60 posto na stražnju osovinu. Uvijek se nekako vozač osjeća sigurnije kada se ta silna konjica ipak rasporedi na sve kotače. To je osobito slučaj kada su uvjeti na cesti teži, čitaj kada je kolnik mokar.

Hvaljeni S Tronic

Najveća brzina je elektronski ograničena na 250 km/h, međutim sve je češći slučaj da se i tvornice daju ‘podmititi’ kako bi automobil prodisao punim plućima. Volkswagenov mjenjač s duplim kvačilom koji se kod Audija zove S-Tronic hvalimo na sva usta, a dojam je naravno ostao isti i kod modela S6.

Audi s modelom S6 konkurira BMW-ovoj verziji 550i te Mercedesu E500. Možda Audi ima malo jači sportski prizvuk, a pritom nije žrtvovan luksuz u unutarnjem prostoru. Tu je i naravno kao i uvijek kod Audija pozamašna lista dodatne opreme, za svakog ponešto.

Broj preporuka: 6

Više o...

FACEBOOK KOMENTARI

ARHIVA ČLANAKA

Opći uvjeti korištenja | Pravila prenošenja sadržaja | Zaštita privatnosti | Pravila komentiranja | Impressum | Oglašavanje

EPH Digital: Jutarnji list | Slobodna Dalmacija | Gloria | Globus | Sportske Novosti | Autoklub | Dom & dizajn | Dobra hrana | Bestseller | Dodo | Dosi | Gorila | LikeCroatia | Gameland | Dubrovacki Vjesnik

WAZ: Der Westen