ŠEF UPRAVE EMMEZETE

POČINJE BORBA DIVOVA 'Sva oružja za bitku su spremna, Ikeu ćemo napasti sa sedam Emmezeta'

Slobodan Školnik, šef uprave Emmezete za Hrvatsku i Conforame iz Italije govori za Jutarnji
Zagreb, 120814. Emezzeta. Predsjednik Uprave Emezzetta Slobodan Skolnik.Foto: Bruno Konjevic / CROPIX
 Bruno Konjevic / CROPIX

Prva hrvatska Ikea u Rugvici otvara se u četvrtak 21. kolovoza. Slobodan Školnik, predsjednik Uprave Emmezete Hrvatska i Conforame Italija, je spreman. Za ono što je nazvao “borbom divova” priprema se već mjesecima. Dva dana prije otvaranja u Rugvici Školnik u utorak, 19. kolovoza, na zagrebačkom Žitnjaku otvara drugu zagrebačku Emmezetu koja na toj lokaciji zamjenjuje skupu Kiku. Nju, pak, vlasnik Steinhoff International čija je i Emmezeta, potpuno povlači s hrvatskog tržišta. Emmezeta je lani imala 395,8 milijuna kuna prihoda i neto dobit od 11,1 milijun. Školnik obrazlaže koja će tržišna oružja primijeniti protiv prvog ozbiljnog konkurenta koji Emmezeti dolazi na malo hrvatsko tržište.

Najavili ste ‘borbu divova’, što vam to znači?

- Tako je. U Hrvatskoj dolaskom Ikee prisutna su tri najveća globalna igrača. Steinhoff International kojem pripada Emmezeta, IKEA i Lutz koji je vlasnik Lesnine. Tri velika morska psa borit će se u maloj bari.

Hoće li sva tri preživjeti?

- Veliki strani lanci hoće. Neće preživjeti domaći igrači koji su kapitalno slabiji. Tri sam igrača nazvao divovima zato što su globalni igrači koji su kapitalno dovoljno jaki za borbu na tržištu i kojima Hrvatska ne predstavlja nijedan posto prihoda pa im nije presudno što se ovdje događa.

Ali Kika kao dio vaše divovske tvrtke nije opstala, ostaje li išta od nje?

- Ne u Hrvatskoj. U potpunosti povlačimo Kiku s hrvatskog tržišta i u sve njezine prodajne centre useljavamo Emmezetu koja je puno prilagođenija hrvatskom tržištu. Na taj način zaštitit ćemo investiciju od 150 milijuna eura koju je grupa dosada ostvarila u Hrvatskoj.

Što će biti sa zaposlenima u Kiki?

- Radit će u Emmezeti.

Za manju plaću?

- Ponudit ćemo im radne uvjete Emmezete, s kojima su djelatnici godinama zadovoljni.

Zašto Kika nije uspjela opstati?

- Zato što nije uspjela opravdati investiciju.

Što nije valjalo s njom?

- Bila je preskupa za hrvatske potrošače i nije dovoljno prilagodila svoj poslovni model tržištu s tri do četiri puta nižom kupovnom moći od austrijske, odakle je potekla.

Kako će se Emmezeta boriti s Ikeom?

- Emmezeta je već dulje od desetljeća omiljeni brend hrvatskih potrošača. Ima svoj klub od 300 tisuća kućanstava lojalnih kupaca, a to je četvrtina hrvatskih obitelji. Dolaskom Emmezete u bivše Kikine prodajne salone na Jankomiru i Žitnjaku, što su najbolje lokacije za takav tip trgovina koje možete zamisliti, približit ćemo je zagrebačkim potrošačima kojima je Stupnik izvan ruke, stanovnicima zapadnog dijela Zagreba i Sesveta.

Bruno Konjevic / CROPIX
Zagreb, 120814. Trgovacki centar Emezzeta. Predsjednik Uprave je Slobodan Skolnik.Foto: Bruno Konjevic / CROPIX

Onda ćete jednoj Ikei suprostaviti koliko Emmezeta?

- Bit će to sedam na jednoga. Uz tri prodajna centra u Zagrebu i jedan u Splitu imat ćemo Rijeku i Slavonski Brod. To će za potrošače biti drugačiji koncept kupnje od odlaska stotinjak kilometara u veliku robnu kuću za što vam je potreban cijeli dan, a u našem konceptu jedno poslijepodne.

Cijenom je Emmezeta na istoj razini s Ikeom prema usporedbi poznatih cijena...

- Nitko ne može ponuditi povoljniju cijenu od nas. Ni Ikei nije lako postati broj jedan u uvjetima u kojima konkurenti mogu postići nisku cijenu. Smatram ipak da smo mi najbolji u omjeru cijene i kvalitete. Drugačiji smo po tome što nudimo raznolikije stilove, više kombinacija, različite proizvođače i širi asortiman. Posebno ćemo razvijati odjel elektronike i bijele tehnike u čemu planiramo ubrzo postati tržišni lider.

Ikea isto tvrdi da imaju najbolji omjer cijene i kvalitete...

- Svaki kupac će za sebe i po svom ukusu ocijeniti tko mu nudi bolje, a Emmezeta posluje uspješno već deset godina. U jeku recesije 2010. bili smo najprofitabilniji veliki maloprodajni lanac u RH, a to su odlučili potrošači.

Ikea neće imati sniženja za otvorenje, vama je sve oblijepljeno sniženjima, hoćete li pred njihovo otvorenje imati rasprodaju?

- Emmezetu na Žitnjaku otvaramo 19. kolovoza. Sva oružja za bitku na tržištu su spremna, a mi svoje kupce do sada nismo razočarali.

Po što kupci najviše dolaze u Emmezetu, nekim redoslijedom?

- Elektroniku, bijelu tehniku, namještaj, dekoracije.

Hoće li vam u Stupniku pasti promet zbog novih lokacija Emmezete?

- Nešto vjerojatno hoće, ali će Emmezeta dobiti nove kupce na novim lokacijama. Također, zaključili smo da je prostor bivše Kike za Rijeku premalen za Emmezetu i planiramo se širiti. Otvoriti ćemo Emmezetu i u Zadru koji je u bivšoj državi bio najbogatiji grad i bit će to ponovno.

Koliko Emmezeta želite imati u Hrvatskoj?

- Kada maloprodavač radi dugoročni plan, taj mu se plan rijetko ostvari, konačan broj ovisit će o potražnji, ostali su još gradovi kao Dubrovnik, Pula.

Kako funkcionira Emmezeta, ima li domaćih proizvođača?

- Za razliku od drugih globalnih igrača mi od naše korporacije koristimo samo kapital i logistiku. To su značajni elementi biznisa, ali sve ostalo znanje je stvoreno lokalno, mi sami odlučujemo o konceptu, asortimanu, marketingu... Emmezeta prodaje i robu hrvatskih proizvođača. To je, doduše, mali dio asortimana, volio bih kada bi više hrvatskih proizvođača bilo dovoljno konkurentno da ih možemo plasirati na tržište.

Hoće li to biti moguće?

-To ovisi o njima. Emmezeta u Hrvatskoj ima sto posto domaći menadžment i slobodni smo samostalno odlučivati. Na osnovi onoga što smo sami stvorili Steinhoff International nam je povjerio upravljanje grupacijom Conforama Italija koja ima 15 prodajnih centara, bivših talijanskih Emmezeta koje mi svojim znanjem podižemo na viši nivo kvalitete. Očito smo nešto uspješno napravili kad je meni uspjelo postati prvim Zagorcem na čelu talijanske kompanije, i to u zemlji koja je velesila u namještaju. Kad bi bili konkurentni, hrvatske dobavljače prodavali bismo u Italiji kao što dobavljače iz regije prodajemo u Hrvatskoj, a oni već pitaju mogu li u Italiju, što nitko iz Hrvatske nije niti pitao.

Što je vaš najveći strah kad je konkurencija u pitanju?

- Konkurencija je pokretač svakog uspjeha, a strah je u biznisu zdrava pojava. Svi se mi bojimo, ali kakav god udar na tržište konkurencija donijela, mi ga možemo uspješno izdržati jer smo globalni igrač.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
17. svibanj 2024 11:12