TEST MAZDA 2 1.3 TE

Nije prostran, ali oduševljava voznim svojstvima i opremom

Objavljeno: 26.06.2010

Jedan od najskupljih modela niže klase nije rekorder prostranosti niti štedljivosti, ali oduševljava voznim svojstvima, opremom i kvalitetom

Za razliku od modela prve generacije, koji se proizvodio u Španjolskoj, Mazda 2 druge generacije je na proljeće 2007. stigla iz Hiroshime. Japanski su čelnici zaključili da im se isplati odreći beneficija europske proizvodnje i sve napraviti u matičnom pogonu. Time su zacementirali kvalitetu i pouzdanost, što su glavni aduti Mazde, te opravdali cijenu, za koju se može dobiti pristojan kompakt.

Testirali smo jedan od najskupljih modela niže klase, koji dizajnom i komforom ne nudi ništa posebno. Ali solidno opremljena i motorizirana Mazda 2 sve nadoknađuje prvoklasnom izvedbom. Pionir koncepcije downsizing, kad je u pitanju izvedba karoserije, iznimno je čvrst i solidan, a istodobno među najlakšima u klasi. To osigurava dobra vozna svojstva i sigurnost.

Položaj za upravljačem je ugodan, čemu doprinose lijepo oblikovana sjedala i kratka, a precizna ručica mjenjača na središnjoj konzoli. Sve djeluje precizno i kvalitetno te se već nakon prvih kilometara može zaključiti da je to auto koji vas nikada neće ostaviti na cesti. Mjesta ima osrednje, sprijeda i straga, što vrijedi i za dobro oblikovan prtljažnik. Dojam naglašava bogata oprema, po mjeri skupljih modela.

Motor radi uglađeno te uvjerljivo otpušta 86 konja. Spontano reagira na gas i vrlo je elastičan. U normalnoj je vožnji dovoljno šaltati na 4000/min, a motor snažno i bez trzanja povuče od 2000. Rado se zavrti i na visoke okretaje, ali zbog faznog lanca, koji jamči pouzdanost, tada postaje bučan. Premda mjenjač vuče na često šaltanje, za to nema potrebe.

Visoku ocjenu zaslužuje i podvozje te je japanska dvojka upravljiva i stabilna, pomalo sportski nastrojena. Sve to omogućava lako iskorištenje performansi motora. Ubrzanje do stotke u 12,9 sekundi ne obara s nogu, ali je u stvarnosti sasvim pristojno. Isto vrijedi i za najveću brzinu od 172 km/h. Premda su diskovi samo sprijeda, kočnice su snažne i lako se doziraju.

Zbog razmjerno velikog obujma (1348 ccm), motor ne može biti jako štedljiv, te mu zasigurno predstoji ‘downsizing’. Na testu smo ipak trošili manje od sedam litara, što znači da se u normalnoj vožnji može računati sa šest. A to nije puno. Dakle, visoka cijena ima opravdanje.

CIJENA: 12.945 EURA

TESTNI MODEL: 13.325 EURA

TEHNIČKE KARAKTERISTIKE

Vrsta: benzinski, 16V

Obujam: 1348 ccm

Snaga: 63 kW/86 KS pri 6000/min

Moment: 122 Nm pri 3500/min

Mjenjač: ručni, 5 stupnjeva

Pogon: prednji

Dimenzije: 388,5x169,5x147,5 cm

Osovinski razmak: 249 cm

Prtljažnik: 250-785 l

Gume: 185/55 R15, Dunlop

Brzina: 172 km/h

Ubrzanje 0-100 km/h: 12,9 s

Potrošnja: 6,9/4,2/5,2 l/100 km

Potrošnja na testu: 6,9 l/100 km

Broj preporuka: 11

Više o...

FACEBOOK KOMENTARI

ARHIVA ČLANAKA

Opći uvjeti korištenja | Pravila prenošenja sadržaja | Zaštita privatnosti | Pravila komentiranja | Impressum | Oglašavanje

EPH Digital: Jutarnji list | Slobodna Dalmacija | Gloria | Globus | Sportske Novosti | Autoklub | Dom & dizajn | Dobra hrana | Bestseller | Dodo | Dosi | Gorila | LikeCroatia | Gameland | Dubrovacki Vjesnik

WAZ: Der Westen