VOZILI SMO

Novi Audi RS4 Avant spoj je supersportaša i karavana

Objavljeno: 27.06.2012

Već 18 godina Audi vrlo uspješno dokazuje da karavanska izvedba nije nužno samo automobil namijenjen obiteljskim potrebama. Posljednja potvrda je treće izdanje Audija RS4 Avant. Naizgled, to je klasičan karavan kojem obaranjem stražnjih sjedala obujam prtljažnika raste sa 490 na 1430 litara, no druga strana medalje je V8 motor sa 450 konja i pogon na sva četiri kotača. Superkaravan iz Ingolstadta u svom posljednjem izdanju predstavljen je ove godine u Ženevi, no u prodajne salone diljem Europe dolazi tek početkom jeseni.

Vrhunac elegancije

Cijene za hrvatsko tržište još nisu poznate (u Njemačkoj 76.600 eura), no upoznali smo se s impresivnim voznim svojstvima i performansama. Na zavojitim austrijskim planinskim cestama iznenadio nas je zavidnom udobnošću s obzirom na 19-colne kotače s gumama profila 35, kao i 20 mm spuštenim sportskim podvozjem. Dovoljno je izabrati program Comfort i elektronika će prilagoditi doslovno sve (od mjenjača, upravljača, ovjesa, diferencijala pa do zvuka ispušnih cijevi) za ugodnu vožnju. Dodamo li tome već uobičajenu vrhunsku kvalitetu izrade i eleganciju, RS4 sasvim je prilagođen za svakodnevnu upotrebu. Drugu stranu medalje otkrili smo u nekoliko krugova na stazi Redbullring. Atmosferski V8 motor obujma 4,2 litre s direktnim ubrizgavanjem razvija 450 konja koje u punom broju otkriva na 8250 okretaja. No, već iznad 3000 izaziva respekt, nakon čega kazaljka do crvene zone dolazi gotovo u trenutku. Sve je popraćeno zvukom tipičnim za motore s osam cilindara uz uobičajene dodatne tonove pri svakom oduzimanju gasa.

Uz nadoplatu 280 km/h

U odnosu na rivale; BMW M3 Touring i Mercedes C 63 AMG Wagon, Audi RS4 Avant nudi nešto više. Prije svega integralni pogon u kojem je u normalnim uvjetima veći dio (60%) snage motora usmjeren na stražnje kotače. Mjenjač S-tronic sa sedam stupnjeva prijenosa i dvostrukom spojkom nije nas razočarao brzinom i preciznošću ni na stazi, a dodatne pohvale zaslužuje elektrohidraulički servo upravljač.

Nakon svega teško je uopće posumnjati u tvorničke deklaracije koje govore o najvećoj brzini - 250 km/h (uz nadoplatu 280 km/h), ubrzanju do 100 km/h za 4,7 sekundi, dok za potrošnju od 10,7 l/100 km, po svemu sudeći, treba zaista lagano pritiskati papučicu gasa.

Broj preporuka: 5

Više o...

FACEBOOK KOMENTARI

ARHIVA ČLANAKA

Opći uvjeti korištenja | Pravila prenošenja sadržaja | Zaštita privatnosti | Pravila komentiranja | Impressum | Oglašavanje

EPH Digital: Jutarnji list | Slobodna Dalmacija | Gloria | Globus | Sportske Novosti | Autoklub | Dom & dizajn | Dobra hrana | Bestseller | Dodo | Dosi | Gorila | LikeCroatia | Gameland | Dubrovacki Vjesnik

WAZ: Der Westen