NEPRAVEDAN ZAKON

Ograničenje za mlade vozače: Passat jedini srednje klase s motorom do 80 kW

Objavljeno: 10.01.2012

Čak 45 posto izvedbi za mlađe od 24 godine stiže iz Volkswagen koncerna

Automobilske klase na europskom tržištu određene su po kilovatima: 45 kW, 55 kW, 70 kW, 85 kW, 110 KW i 150 kW i iznad 150 kW. Naša regulativa, a najvažnija je u klasama koje definiraju premije obveznog osiguranja, još uvijek nije tome prilagođena.

Najvažnija je u klasama obveznog osiguranja, koja je podijeljena na 44 kW, 55 kW, 66 kW, 84 kW, 110 kW i iznad 110 kW. Dok prve tri imaju smisla, jer su “protuvrijednost” od 60, 75 i 90 KS. Jedino kategorija od 84 kW, ili 114 KS, bode oči. Tako odmjerena klasa ne odgovara tržišnoj realnosti ni u kilovatima ni u konjskim snagama.“Slučajno”, radi se o najvažnijoj klasi na europskom tržištu i većina marki svoje najvažnije modele u kompaktnoj i srednjoj klasi (C i D segment) oprema upravo motorima tolike snage.

Najvažniji segment

Jer 85 kilovata prava je mjera europskih kupaca, što su prepoznali gotovo svi proizvođači. Kupujete li primjerice Opel Insigniju, Ford Mondeo, BMW serije 1, Nissan Juke, Chevrolet Cruze ili Peugeot 508, svi oni graniče sa 85 kW. Nitko nema baš 84 kW, osim novog osnovnog dizelaša u Volvu S60. Zbog toga je više nego čudno da naše osiguravateljske kuće takve verzije tretiraju da taman upadaju u klasu do 110 kW ili 150 KS.

Iznimka su jedino modeli koncerna Volkswagen (VW, Audi, Škoda, Seat), čiji najvažniji motori - turbobenzinac 1.2 TSI i 1.6 TDI - imaju 77 kW. Kad je riječ o dizelskim motorima, tada “igra” još jedino PSA/Citroënov 1.6 HDi sa 82 kW i osnovni dizelaš u Opel Insigniji 2.0 CDTi sa 81 kW. Razlika u cijeni koja se plaća svake godine nije zanemariva, pogotovo onima koji nemaju 50 posto bonusa.

Zbog toga je još čudnije što je granica snage motora automobila, kakve smiju voziti mladi vozači, nedavno određena sa 75 na 80 kW. Zašto baš toliko, teško je tehnološki, a i logički obrazložiti, tim više što se ni jedno ni drugo ne uklapa u kategorije koje priznaje EU regulativa. Određen je takav limit snage da u srednjoj klasi postoji samo jedan i jedini model s dizelskim motorom, koji mogu voziti mladi vozači - Volkswagen Passat 1.6 TDI sa 77 kW.

Bez europskih mjerila

Taj se motor ugrađuje i u pola klase manje modele: Audi A3, Volkswagen Golf i Škoda Octavia, koji su također svojevrsni statusni simboli i omiljeni među mlađom populacijom. Niti jedan model drugog koncerna ne udovoljava tom uvjetu. Slučajno? Ako bi se organizirala masovna anketa, zasigurno bi manje od pet posto naših građana zaokružilo da je to slučajno, a niti toliko da je to stručno utemeljeno.

A vjerojatno više od 90 posto bi ih zaokružilo da je limit od 80 kW, koji je odredio MUP, određen radi pogodovanja prodajnom programu marki Audi, Seat, Škoda i Volkswagen.

Broj preporuka: 12

Više o...

FACEBOOK KOMENTARI

ARHIVA ČLANAKA

Opći uvjeti korištenja | Pravila prenošenja sadržaja | Zaštita privatnosti | Pravila komentiranja | Impressum | Oglašavanje

EPH Digital: Jutarnji list | Slobodna Dalmacija | Gloria | Globus | Sportske Novosti | Autoklub | Dom & dizajn | Dobra hrana | Bestseller | Dodo | Dosi | Gorila | LikeCroatia | Gameland | Dubrovacki Vjesnik

WAZ: Der Westen