LEXUS GS 450H

Starta poput rakete, a troši samo šest litara

Objavljeno: 19.06.2012

Premda Lexus, luksuzni brend Toyote, na našem tržištu nije postigao ni približan uspjeh kao na američkom i bogatijim europskim tržištima, s velikim se zanimanjem očekuje početak prodaje modela GS četvrte generacije. Radi se, naime, o japanskom konkurentu Mercedesa E-klase, BMW-a serije 5 i Audija A6, s kojim smo se upoznali na zanimljivoj prezentaciji u Kitzbühelu.

Veći u svakom pogledu

Radi se o statusnoj limuzini visoke srednje klase, koja je službeno predstavljena u rujnu 2011., na frankfurtskom salonu. U usporedbi s modelom treće generacije, produžen je sa 482,5 na 485 cm i proširen sa 182 na 185 cm. Zadržan je međuosovinski razmak od 285 cm, što pokazuje da je ipak izvedenica prethodnog modela.

Povećan prtljažnik

Privlačnom siluetom sa strmo položenim vjetrobranom i visokim bokovima, Lexus osvaja već na prvi pogled. O ukusima se ne raspravlja, ali nećemo pogriješiti ako zaključimo da je GS jedan od najelegantnijih luksuznih modela. I do sada je sve bilo napravljeno naglašeno luksuzno, a u novom je modelu sve podignuto za oktavu više. Najviše je unaprijeđen prtljažnik, koji sada prima pristojnih 465 litara.

Na austrijskoj prezentaciji u prvom je planu bio hibridni model GS 450h, s hibridnim, dakle benzinsko-električnim pogonom. Brak oktana i elektrona, pod prednjom haubom, funkcionira savršeno. Pali se na struju te se pritiskanjem gumba za start, odnosno uključivanjem elektromotora, u početku ne čuje ništa. GS starta uvjerljivo, a nakon starta, ovisno o angažiranoj snazi, uključuje se benzinski motor. Kad se nagazi gas, istodobno se aktiviraju oba motora te GS 450h starta poput sportskog automobila. Stotku hvata u 5,9 sekundi, što je posebno impresivno uz prosječnu potrošnju od samo 5,9 litara. Dojam je na cesti još uvjerljiviji nego na papiru. Premda mu je masa 1910 kg, hibridni Lexus je temperamentan i okretan poput sportskog kompakta. Kroz zavoje prolazi sigurno, bez ikakvog iznenađenja, a sportska vozna stabilnost posebno je naglašena u modelu F-Sport, s upravljanjem pomoću četiri kotača - do 80 km/h stražnji se kotači okreću suprotno od prednjih, povećavajući okretnost, a na višim brzinama u smjeru prednjih, čime smanjuju centrifugalnu siku i povećavaju stabilnost.

Podešavanje podvozja

Oduševljava niska razina buke i GS 450h je najtiši premium automobil, kojeg je užitak voziti, posebno u sportskoj verziji F-Sport. Po želji, vozač može izabrati jedan od pet programa podešavanja podvozja (Eco, Normal, Sport S, Sport S+, EV). Prva četiri programa su za benzinski, odnosno mješoviti pogon, a peti samo za električni (do tri kilometra u gradskim središtima). Cijena? Prava sitnica - 701.480 kn. Radi se ipak o automobilu prvoklasne luksuzne izvedbe i hibridnog pogona.



LEXUS GS450h F-Sport

TEHNIČKI PODACI

Motor benzinski V6, AC elektromotor

Obujam 3456 ccm

Ukupna snaga 254 kW/345 KS

Okretni moment 352 pri 4500/min

Dimenzije 485 x 184 x 145,5 cm

Osovinski razmak 285 cm

Težina 1910 kg

Najveća brzina 250 km/h

Ubrzanje 0-100 km/h 5,9 sekundi

Potrošnja 5,9 l/100 km

Cijena 468.000 kuna

Broj preporuka: 4

Više o...

FACEBOOK KOMENTARI

ARHIVA ČLANAKA

Opći uvjeti korištenja | Pravila prenošenja sadržaja | Zaštita privatnosti | Pravila komentiranja | Impressum | Oglašavanje

EPH Digital: Jutarnji list | Slobodna Dalmacija | Gloria | Globus | Sportske Novosti | Autoklub | Dom & dizajn | Dobra hrana | Bestseller | Dodo | Dosi | Gorila | LikeCroatia | Gameland | Dubrovacki Vjesnik

WAZ: Der Westen