DORAĐENI DIZELAŠ

TEST Mazda 3 Sedan 1.6 CD TX: Može se lijepo voziti sa samo pet litara na 100 km

  • Željko Puhovski

Objavljeno: 31.01.2011

Dorađeni dizelaš s osam umjesto 16 ventila pojačan je sa 109 na 116 KS, ali u bogato opremljenoj izvedbi stoji koliko i osnovna dizelska Šestica sa 129 KS

Kad smo pretprošle godine pročitali da novi Volkswagenov turbobenzinac 1.2 TSI sa 105 KS, izveden iz 1.4 TSI, ima samo jedno bregasto vratilo i osam ventila, mislili smo da se radi o zabuni. Potom smo shvatili da je to istina, a bilo nam je jasno i zbog čega. Kod motora s prednabijanjem dobro se punjenje i pražnjenje ostvaruje i preko samo jednog usisnog i ispušnog ventila po cilindru, koji su povećanog promjera. Ono malo što se gubi, višestruko se nadoknađuje lakšom i jednostavnijom izvedbom, koja stvara manje otpore trenja.

Manje pokretnih dijelova znači i veću pouzdanost. Da ta logika drži vodu, pokazao je i novi turbodizelaš obujma 1560 ccm, u limuzinskoj Mazdi 3. Radi se o PSA-Fordovom proizvodu, čijom pouzdanošću Japanci nisu bili oduševljeni te su i inicirali doradu. Rezultati su neočekivano dobri: najveća je snaga porasla sa 109 KS pri 4000/min na 116 KS pri 3600/min. To jasno najavljuje poboljšanje performansi, temeljem većeg okretnog momenta, koji je porastao sa 240 na 270 Nm, pri istih 1750/min.

U paketu je stigao i mjenjač sa šest stupnjeva te je dojam temeljitog poboljšanja potpun. Pogotovo u bogato opremljenom modelu 3 Sedan. Po svemu, to je jedna od najboljih, ali i najskupljih kompaktnih limuzina te je jedina mana što cijenom od 22.300 eura dolazi na prag osnovne, već solidno opremljene Šestice, s perfektnim japanskim dizelašem 2.2 sa 129 KS. Inače, sve je u Trici besprijekorno, uzorno i kvalitetno, a takav je i dojam u vožnji.

Užitak upravljanja povećava skladan i precizno izrađen kokpit, koji bi, funkcionalnošću i razinom izvedbe, mogao biti uzor mnogim konkurentima. Začudo, motor je nešto bučniji i manje uglađen od 16-ventilskog, što je posljedica povećanog tlaka prednabijanja, ali taj se dojam gubi čim okretaji prijeđu 2000/min. Dodatna injekcija snage, u dizelašu koji je i dosad nudio pristojne performanse, djeluje uvjerljivo. Pogotovo uz vrlo dobar mjenjač sa šest stupnjeva. Trica je s ovim dizelašem poletna i lijepo se vozi, čemu doprinose i kvalitetan ovjes te snažne kočnice. Objektivno, nema potrebe doplaćivati 2.2 sa 150 KS, a pogotovo ne sa 185 KS. Pogotovo što je vrlo štedljiv i lijepo se može voziti sa samo pet litara na 100 km. Eh, da nije tolike cijene...

CIJENA 22.300 EUR

S DOPLATAMA 22.730 EUR

TEHNIČKE KARAKTERISTIKE

MOTOR

Vrsta: turbodizelski, R4

Obujam: 1560 ccm

Snaga: 85 kW/116 KS pri 3600/min

Moment: 270 Nm pri 1750 do 2500/min

Mjenjač: ručni, 6 stupnjeva

Pogon: prednji

KAROSERIJA

Dimenzije: 458x175,5x147 cm

Osovinski razmak: 264 cm

Prtljažnik: 430 l

Gume: 205/50 R 17, Dunlop

PERFORMANSE

Brzina: 188 km/h

Ubrzanje 0-100 km/h: 11,0 s

Potrošnja: 5,3/3,9/4,4 l/100 km

Potrošnja na testu: 6,1 l/100 km

Broj preporuka: 11

Više o...

FACEBOOK KOMENTARI

ARHIVA ČLANAKA

Opći uvjeti korištenja | Pravila prenošenja sadržaja | Zaštita privatnosti | Pravila komentiranja | Impressum | Oglašavanje

EPH Digital: Jutarnji list | Slobodna Dalmacija | Gloria | Globus | Sportske Novosti | Autoklub | Dom & dizajn | Dobra hrana | Bestseller | Dodo | Dosi | Gorila | LikeCroatia | Gameland | Dubrovacki Vjesnik

WAZ: Der Westen