VOZILI SMO

YARIS HYBRID Najčišći mali automobil na našem tržištu!

Autor: Neven Cesar

Objavljeno: 12.06.2012

Prema Toyotinu planu, hibridna izvedba činit će 20 posto ukupne prodaje Yarisa

Najveći svjetski proizvođač ekoloških automobila, koji je prije desetak dana ‘okrenuo’ brojku od 400 milijuna prodanih hibrida, predstavio je u Amsterdamu svoj najvažniji ovogodišnji adut u spomenutom segmentu.

Povratak na vrh

Sjaj modela koji je prije 13 godina napravio revoluciju u klasi manjih gradskih automobila s godinama je zbog poplave konkurenata počeo blijediti, no lansiranje hibridne izvedbe s kojom Japanci ponovo postavljaju nove standarde u segmentu čine realnim povratak na listu najtraženijih.

Vizualne razlike hibridne izvedbe Yarisa u odnosu na standardnu su minijaturne, a jedini detalji koji stvaraju razliku su drukčija prednja maska te prednja i stražnja LED svjetla. Izmjene u interijeru isključivo su dizajnerski pokušaji prilagodbe specifičnim bojama hibrida, tako da uz osjetno kvalitetnije materijale kabinom dominiraju plavo-bijele boje, od sjedala do analognog brzinomjera i brojača okretaja.

Dolazak u rujnu

Vozaču je na raspolaganju i Hybrid Energy Monitor te nova ručica CVT bezstupanjskog mjenjača koja vizualno kasni nekoliko godina za standardnim ručicama .

Na globalnom planu, Toyota predviđa da će hibridna varijanta Yarisa činiti 20 posto ukupne prodaje, no u Hrvatskoj su bilo kakva predviđanja nemoguća. Prema novom zakonu o trošarinama, hibridna vozila više neće biti zadnja rupa na svirali već će smanjena emisija štetnih plinova biti honorirana beneficijama. U konkretnom slučaju Yarisa, koji ispušta 79 g/km CO2, kupac će biti u prvom razredu trošarina čime će ukupni troškovi biti osjetno manji. Novi predstavnik Toyotine hibridne škole u Hrvatsku stiže u rujnu, do kada se očekuje i donošenje novog zakona o trošarinama koji će hibridna vozila napokon tretirati kako zaslužuju. Čak i nevezano uz trošarine, Yaris će biti najpovoljniji hibrid na našem tržištu.



Pogon na benzin i struju

Za pogon Yarisa u hibridnom izdanju zadužen je 1,5 litreni benzinac uparen s električnim motorom i baterijama. Novi sustav je 42 kilograma lakši od onog u Aurisu Hybrid, što se odrazilo i na performansama. Spomenuta kombinacija motora sa 101 KS nudi idealnu opciju, odnosno izbor želite li štedljivu vožnju i potrošnju od 3,5 litre ili naglasak na performanse. Yaris s mjesta do stotke stiže za 11,8 sekundi, a maksimalna brzina je 165km/h. Također, HSD (Hybrid Synergy Drive) pogon omogućuje i vožnju (oko 5 kilometara) isključivo na elektromotor, čime potrošnja goriva i emisija Co2 ostaju na nuli.

Broj preporuka: 6

Više o...

FACEBOOK KOMENTARI

ARHIVA ČLANAKA

Opći uvjeti korištenja | Pravila prenošenja sadržaja | Zaštita privatnosti | Pravila komentiranja | Impressum | Oglašavanje

EPH Digital: Jutarnji list | Slobodna Dalmacija | Gloria | Globus | Sportske Novosti | Autoklub | Dom & dizajn | Dobra hrana | Bestseller | Dodo | Dosi | Gorila | LikeCroatia | Gameland | Dubrovacki Vjesnik

WAZ: Der Westen