Zavodljiv, brz i praktičan

Autor: Autoklub hr

Objavljeno: 11.08.2009

U sjeni spektakularnih nastupa kineskog pijanista Lang Langa i njemačke hip-hop grupe Die Fantastischen Vier, Audi je na dan proslave stote obljetnice 17. srpnja u krugu tvornice u Ingolstadtu svijetu predstavio novi A5 Sportback. Već na prvi pogled dug poklopac motora, niska linija krova što bez pregiba prelazi u poklopac prtljažnika, vrata bez okvira i minijaturne staklene površine vratili su nas u daleku 1969. i vrijeme Audijevog rasnog coupea - 100 Coupe S. Izgledao je, doduše, kao godinu ranije predstavljeni Aston Martin DBS, pogotovo straga, gdje su na otmjeni engleski coupe podsjećali otvori za zrak iza stražnjih bočnih prozora i stražnja svjetla. Stoga nije ni čudno što ih je početkom sedamdesetih prodano čak 30.687 primjeraka.
Četiri desetljeća kasnije njemački proizvođač ponovno na cestu šalje automobil uzbudljiv kao 100 Coupe S - novi A5 Sportback, kojeg smo isprobali na vijugavim cestama u okolici Siene. O čemu je ustvari riječ? Je li novi Sportback samo A5 s peterim vratima ili A4 Avant s kosim stražnjim krajem? I jedno i drugo. Duljina od 4,71 metar i osovinski razmak od 2,81 metar isti su kao kod A4 Avanta, dok su širina od 1,85 i visina od 1,39 m isti kao i kod A5 Coupea. A uz 480 litara prtljažnika nameće se pitanje zašto se ubuduće lijepi karavani umjesto Avant ne bi zvali Sportback?

Fotogalerije

Audi A5 Sportback


Ideja pada u vodu već kod prve usporedbe s A4 Avantom. Sportback je ljepši, ali ne i prostraniji. Avant, naime, pobjeđuje najkasnije kad se preklope stražnja sjedala - sa 1430 litara prtljažnog prostora debelo nadmašuje sasvim pristojnih 980 litara Sportbacka. Osim toga, u Sportback se prtljaga i teže utovaruje zbog desetak centimetara višeg ruba prtljažnika...
Tko još, međutim, puni prtljažnik karavana do vrha? Rijetki i to najviše dva-tri puta godišnje. Straga obojica raspolažu s dovoljno mjesta zahvaljujući istom osovinskom razmaku od 2,81 metra. Sportback se, međutim, straga isporučuje sa samo dva sjedala, kao i većina coupea s četverim vratima (Mercedes CLS, VW Passat CC). A s obzirom da se krov puno brže spušta nego kod limuzine, straga ugodno mogu sjediti samo osobe niže od 190 centimetara.
Još više ljute loša preglednost zbog visokog stražnjeg kraja te minijaturna stražnja stakla, koja se ne mogu sasvim spustiti - trećina stražnjeg prozora uvijek ostane stršati! Ostatak unutrašnjosti već je poznat iz A5 Coupea. Svi prekidači i ručice su na dohvat ruke, sportska sjedala savršeno odgovaraju, a materijali i izrada na najvišoj su razini, baš kao i sigurnost. Zaključak? Interijer nitko već godinama ne uređuje ljepše od Audija.
Već od službenog početka prodaje 10. kolovoza u ponudi će biti pet motora - dva benzinska i tri dizelska, također poznata iz A5 Coupea. Već osnovni 2.0-litreni turbobenzinac s izravnim ubrizgavanjem i 211 KS bez previše muke pokreće 1,6 tona težak coupe s četverim vratima, 200 kilograma teži od A5 Coupea. Za kratkih 7,4 sekunde stiže do stotke i ne ostaje bez daha sve do krajnjih 241 km/h. Još uvjerljivije djeluje 3.2-litreni šesterocilindraš s podesivim upravljanjem usisnim ventilima i raskošnih 265 KS.
Tko želi juriti, a pritom i štedjeti, na raspolaganju ima čak tri dizelaša - 2.0 TDI, 2.7 TDI i 3.0 TDI. Osnovni 2.0-litreni dizelaš pomalo se muči sa 1,55 tona teškim A5 Sportbackom, ali se prema tvorničkim podacima zadovoljava sa svega 5,2 litre dizela na 100 kilometara. Puno uvjerljivije djeluje 2.7-litreni turbodizelaš sa 190 KS i potrošnjom od 6,0 l/100 km, dok najsnažniji 3.0-litreni šesterocilindraš ulijeva strahopoštovanje s raskošnih 240 KS, sprintom do stotke za 6,1 sekundu i krajnjom brzinom od elektronički ograničenih 250 km/h.
Oba benzinca i najsnažniji dizelaš serijski se isporučuju isključivo s pogonom na sva četiri kotača (quattro) i novim, sedmerostupanjskim automatiziranim mjenjačem s dvije spojke (S-tronic). Ručni šesterostupanjski mjenjač rezerviran je za slabije dizelaše - 2.0 TDI i 2.7 TDI.
A5 Sportback s dvostrukim poprečnim ramenima sprijeda i mulitilink osovinom straga vraški je okretan i zabavan za vožnju, kao da nije dug čak 4,71 metar. Barem kad je riječ o snažnijim verzijama s pogonom na sva četiri kotača. Prednjepogonaši su manje uvjerljivi - poluosovine je lako preopteretiti već i sa slabijim dizelašem 2.0 TDI (170 KS). Čak i na suhom...
Prodaja novog A5 Sportbacka počinje 10. kolovoza, po cijenama oko 1000 eura nižim od podjednako snažnog i opremljenog A5 Coupea. Najjeftiniji će, dakle, biti 2.0 TDI sa cijenom od 42.000 eura, dok će vrh ponude činiti 55.000 eura skupi 3.2 FSI i 3.0 TDI.
Bookmark and Share



Hard test Miss Autoklub.hr Tehnika Presretači Testovi Vijesti Homologacija Google Vozili smo Moto Bez kočnica Prijavi se u MojAutoklub Savjeti za kupovinu Autobiz Istražujemo Zabava Video Test rabljenog Noviteti Porezi Gadgeti Koncepti Predstavljamo Tuning Špijuni Saloni Motori Ekoauto Moto klub


Daniel Tomičić

Broj preporuka: 0

FACEBOOK KOMENTARI

ARHIVA ČLANAKA

Opći uvjeti korištenja | Pravila prenošenja sadržaja | Zaštita privatnosti | Pravila komentiranja | Impressum | Oglašavanje

EPH Digital: Jutarnji list | Slobodna Dalmacija | Gloria | Globus | Sportske Novosti | Autoklub | Dom & dizajn | Dobra hrana | Bestseller | Dodo | Dosi | Gorila | LikeCroatia | Gameland | Dubrovacki Vjesnik

WAZ: Der Westen